Nie ignorujmy social media!

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych, przedsiębiorstwa otrzymały potężne narzędzie w zakresie obsługi klienta. Mimo tego wiele z firm ignoruje potęgę, jaką one oferują! Podejście, w którym zaniedbujemy najważniejsze dla rozwoju naszej firmy osoby, jest bardzo niemądre i dzięki niemu nie wróżymy długiej kariery na rynku. Każdy sprzedażowiec wie, że utrzymanie stałego klienta jest znacznie tańsze niż pozyskanie nowego. Jak można lepiej wykorzystać social media w codzienności naszej firmy?

Słuchanie klientów

Social media znacznie skróciły kanał komunikacji, umożliwiając w prosty sposób rozmowę z naszym Klientem. Również przy pomocy najróżniejszych narzędzi monitorujących internetowe komentarze i wzmianki możemy na bieżąco śledzić skargi, zażalenia czy nawet pochwały! Dodatkowo możemy efektywnie poprowadzić pewne analizy dotyczące cech produktów.

Wiedza o klientach

Media społecznościowe oraz inne serwisy dające nam możliwość pozostawiania opinii dały nam możliwość przekuwania feedbacku od klientów na twarde dane o pojedynczym kliencie. Warto gromadzić takie informacje, gdyż żadna z ankiet czy badań nie da nam tego samego. Dziś dwie skargi czy problemy są warte więcej niż tysiące pochwał i poklepywań po plecach.

Obsługa to zawsze obsługa

Gdy zastanowimy się, czym różni się obsługa klienta w mediach społecznościowych od tej klasycznej, zdamy sobie sprawę, że tak naprawdę są one podobne, o ile nie takie same! Dokładnie tak, jak w bezpośrednich kontaktach, musimy być maksymalnie pomocni, empatyczny i kulturalni – wszystko w jednym celu – pomocy każdemu klientowi. Należy jednak być szczególnie ostrożnym, gdyż w przypadku mediów społecznościowych nasze komentarze sią widoczne dla dużej ilości odbiorców, co może mocno zaważyć na naszej opinii.

Podsumowanie

Klient jest dla każdej firmy źródłem zysku. Właśnie dlatego, należy wykorzystać kolejny kanał komunikacji, aby zadbać o każdego z nich. Media społecznościowe dały nam kolejną szansę, aby przekuć głosy naszych Klientów na pozytywne zmiany w naszym przedsiębiorstwie. Jednakże to, czy ich dokonamy, zależy wyłącznie od nas!